Followers

Khamis, 1 Disember 2011

Pasta Segi Tiga Ceram Udang Saiful

Semalam tengok MasterChef Malaysia.. alahai sedeynyee Zahin keluar... tak dapat lagi dengar cakap2 pelat dia tu.. hehehhe.... bila tengok ni.. macam dah jadi tengok AF pulak.. hujung2 rancangan touching jee bila ade penyingkiran... biase laa.. hati kapas memang gitu.. an an an...

Tengahari tadi jalan ke dapur MasterChef Malaysia... tengok2 intai resepi2 mereka... memang tiap2 hari pun akan berkunjung lama2 kat situ.. suke tgk gambar masakan mereka..

Lepas tu macam tertarik je dengan pasta saiful ni... sangat2 ringkas.. semua bahan pun ade kat dapo.. baca2 hafal2 dalam otak.. terus off pc terus kedapo.. boleh makan lunch nanti... 

Uli2 tepung dulu nak buat pasta.. ok.. siap...

Siang udang.. bawang semua... tapi derhaka sikit dari resepi saiful ni.. dia tak letak lobak.. tapi saya letak.. bak kata masterchef kurang warna.. saya tambah la lobak nak tambah warna.. keh keh keh... masak2 inti.. siap...

macam tak puas hati je... on balik pc... OMG.. resepi pasta salah la pulak.. saya letak tepung, garam, telo dan air... sepatut nye minyak.. bukan air... aduuhhh... dengan kebijaksanaan yang ada.. saya curah je minyak sikit atas doh tu.. tambah tepung.. uli lagi.. hahahha.. maaf saiful... lepas tu kat resepi tu pun takde sukatan.. pandai2 le saye ikut sukatan sendiri..

satu hal lagi... saya tak de mende alah ni... alaaa... yang ni haaa...
pinjam gambar en. google... jadinye saya leper kan dengan botol kicap jee... huuuuuuu... tau je la kan... kalau pakai botol tu.. jadi tebal pulak tu... kalau guna mesin ni.. mesti nipis je kan... hehehe.. 

satu lagi.. tengok saiful buat comel2 je.. saya buat gabak2 besar.. pasalnye nak makan sorg je.. malas nak buat kecik2.. hehehe... dan hasilnyeee... taarrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......
Aik... over la pulak... huuuuuu.... Nampak keras sikit.. sebab mungkin doh tu terlalu keras.. atau dia tebal mungkin.. ntah laaa... tapi rasenyeee memang sedaaaaaaapppppppp.... walau pun sangat2 simple... memang saya suke yang simple2 sahaje.. hehhee... sangat sedap.... 

Try la kawan... tak rugi laa.. kenyang saya ber lunch kan pasta ni... hehehhe... nak resepi dia?? meh amik SINI.....

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nak conteng2??? Sila laaa...