Followers

Jumaat, 16 Ogos 2013

Cerita Raya



selamat hari raya buat semua pengunjung Dunia Ina Haireina.. hehehe.. walau ramai yg dah kembali bekerja.. ramai dah memulakan tugas harian.. masih belum terlambat lagi kot saya nak ucapkan selamat hari raya.. mohon maaf dari hujung rambut ke hujung kaki andai ade post2 entry2 kata2 saya yg menyinggung perasaan pengunjung Dunia Ina haireina..harap dapat di maafkan..

Saya 2 minggu sebelum raya dah balik kampung.. dapat greenlight dari en. centa hati.. cepat aje la saya setuju.. lagi pun sejak kawen tak pernah merasaa dok lelama ngan mak.. nak sembang lama2.. lagi pulak sejak adik keluar masuk keluar masuk hospital ni.. memang takde la masa nak balik kampung.. saya balik berdua je ngan adik.. ayah adik balik 2 hari sebelum raya..


Gambar adik kat tangkak.. adik 2 hari sebelum raya.. jalan2 kat tangkak mencari songkok ayah.. tapi yg dapat barang lain.. songkok ayah tak jumpe.. esk nye baru jumpe.. itu pun kat jasin.. tapi waktu tu tak bawak adik pun.. tinggal adik dgn nenek ngan makngah ngan maksu nye.. sebab dah sehari sebelum raya tu.. memang la sesak ngan ramai org.. tak berani nak bawak adik. 


adik melemang.. hehehe.. sehari sebelum raya.. ayah saya dan adik ayah a.k.a pakcik saya.. buat projek bakar lemang.. memang tiap tahun bakar lemang.. makan adik beradik sedara mara je..


Raya tahun ni memang sangat2 istimewa.. 1 je dapat beraya dengan adik dengan kesihatan adik yg dah semakin baik. maklum lah tahun lepas adik beraya dalam rumah kaca (incubator). saya dah suami pun berdua je di kajang. tak kemana2 pun. 1 nye lagi baju raya kami tahun ni.. hasil jahitan tangan saya sepenuhnye.. hehehehe..

walau tak secantik pakaian dibeli dan ditempah.. tapi rase sangat puas hati.. festime la kan.. asal boleh sarung ok la kan.. hhahhaa... byk lagi yg kene dibaiki nih.. tgk la baju melayu centa hati tu.. nampak kelakar pulak.. tp siang2 saya dah bangitau.. kalau taknak pakai baju ni.. lain kali taknak buat lagi.. hahahaha...

 snap2 pic raya..




Sekarang ni dah susah dah nak amek gambar adik ni.. asyik la nak padang sana.. pandang sini.. kebanyakan gambar dia mesti kabur2 gitu., haishh kene beli kamera yg anti gegar la pulak.. hahaha..

Raya pertama hari tu adik menerima kunjungan dari mama hakim.. terima kasih mama hakim sebab sudi datang ke rumah nenek adik kat melaka tu.. hehehe..



gambar hakim takde.. sebab hakim dari sampai ke balik dia tidur.. hehehhee... 

ok lah.. tak tahu nak ckp ape lagi.. ni la dia.. kalau dah lama tak update blog.. otak pun tepu takde idea nak mengarang.. dalam kepala macam tapi tak tahu nak buat ayat.. hehehe.. daaaa.. nanti sambung lagi..

19 ulasan:

  1. selamat hari raya :)
    untungla pandai menjahit..heee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Festime menjahit.. baru nak belajar2.. hehehe..

      Padam
  2. selamat hari raya..
    wah dh nampak berisi adik.. ibunya pun.. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat hari raya kak eta.. alhamdulillah.. berat adik dah naik.
      berat ibu lagi la bertambah naik.. huhu..

      Padam
  3. Rindu nyer nak meluk2 adik..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahad ni meluk2 adik.puas2 ye.. hehe
      ..

      Padam
  4. slamat ari raya ina...wahh..adik dah besar skrg ye...bdan pun dh smakin berisi.....tmbah kiut sgt2.....bila tgk pic adik ni mesti rasa rindu sgt kat arwah anak mama....andainya arwah masih hidup..mesti dia dah besar cam adik skrg...astagfirullah...mama tau berdosa bila mama fkir mcm tu...tpi mama tak bleh nafikan....sekali sekala pasti mama ada terfikr mcm tu....

    ...peluk cium mama tuk adik..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat hari raya mama..

      in shaa allah.. anak mama di Sana sedang menunggu mama dan sentiasa mendoakan mama.. anak mama ahli syurga..

      Padam
  5. omeynya adik!!selamat hari raya sayang=)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamay hari raya auntie nora.. :)

      Padam
  6. alaaaa tomeinyerrr adik oii berbaju kurung biru. siap manik bagai. kurlassss!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibu adik ade kerajinan sikit.. tu bermanik baju adik.. hehehe..

      Padam
  7. haha..alhamdulillah, nengok maisarah pun dah makin sihat..

    untungnya orang pandai menjahit ni..x de terpengaruh nak beli baju online..hehe

    Selamat Hari Raya Ina..Maaf zahir & batin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. semakin sihat dah ye..

      alahai fieza.. kadang2 terpengaruh jgk.. sebelum raye hari tu.. dok borong baju online utk adik je.. hehehhe..

      psstt.. mane pandai jait.. baru belajar.. festime.. bak kate mak daku.. janji dlm gambar nampam cantik.. rupe sebenar ade org kisah.. hahaha..

      selamat hari raya fieza.. maaf zahir batin..

      Padam
  8. same la tema baju raye kite tahun ni.. akak ade kat mane? da balik kajang? kalau da balik boleh la pergi beraye!~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lama dah ade kat kajang ni.. heehhee.. kejap je balik raye hari tu..

      Padam
  9. Selamat hari raya ina...waaah,adik makin ceria(^_^)...
    Best nyer pandai jahit baju sendiri..boleh buat duit tu..
    ~sinar cahaya~

    BalasPadam
  10. alhamdulillah seronok sangat tgk adik dah sihat..lawa sangat iye pakai baju ibu jahit..

    BalasPadam
  11. Selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin ina & famili, alhamdulillah maisarah dah semakin sihat, suka tengok dia hepi...

    BalasPadam

Nak conteng2??? Sila laaa...