Followers

Isnin, 5 Oktober 2015

Kurta Buat Si Dia


Hari tu mil ada bagi en. centa hati kain pelikat. Jenis kain dia lembut je. Tiba2 en. centa hati minta buat kan kurta. Uih.. terkejut di buatnye.. Sesedap je kan nak suruh. macam la bini dia ni pandai sangat.. wuwuwuwuuw...

Saya pun mula la dok termenung depan kain pelikat tu.. Kang kate tak nak buat kang, dia ok je.. Tapi macam tak best la kan sebab tak dapat tunaikan permintaan si centa hati.. hahahahha... Mula la saya meng gugel sana sini.. tak cukup kat lappy.. sambil baring2 nak tidurkan cik buah cinta, saya gugel lagi kat henpon pulak. 

Berhari2 mengkaji rupebentuk.. rekabentuk.. dalam image yg dah siap model pakai tu banyak la. tapi untuk pola dan tutorial nak buat tu tak banyak dan susah nak jumpa. ke saya yang tak pandai nak letak keyword ke sampai tak jumpa tak tahu la kan. hehehe..

Dah sampai ke akhirnya.. last2.. saya bentang je kain pelikat tu. 

Dalam pada saya bentang tu.. sempat lagi termenung panjang. hehehe.. mula2 mcm takut jugak nak buat. takut tak jadi sayang pulak nanti kain tu.


akhirnya lepas panjang berfikir, saya tekap je ngan baju kameja dia.. baju melayu kot.. ntah la.. baju melayu kemeja rasenye.. hahahaha... mudahkan... ina la katekan.. hidup mesti mudah lagi menyenangkan.. jangan serabut2.. hahahaha.. adeehh.. walhal dah fenin2 dah dibuatnye tu.. kikikiki.. 

Gini jadi nye.. ikut je garisan baju tu cume saya labuh kan aje. hehhe.. nampak tak garisan putih tu. Jap saya gunting ye.. ngeee...


Haaa gini dia.. betul ke tak ek? hahaha.. pandai2 sendiri je kan.. 


Lepas tu potong bahagian tangan pulak.. same jugak.. saye tekap je ngan baju tadi tu. 

Siap gunting. saya suruh dia gi anta gi jahit tepi kat kedai. nak di jadikan cerita 5 hari baju tu tersadai kat kedai tu.. sebab dia busy keje tak sempat nak ambil campur lupa.. ishh isshh ishh.. sabo je laa...


Tarraa... akhirnya siap jugak.. heheh.. jangan gelak ye.. kikiki.. lepas tu saya cuba buat poket mulut tu.. eh.. poket mulut ke? isshh memandai je bagi name.. hahaha.. maaf kalau salah.. tapi memang salah pun. dah siap pasang mulut poket tu.. mase tengah setereka nak matikan jahitan baru perasan kecacatan corak poket tu ngan baju.. aahh.. malas la nak tetas nak jahit semula.. pura2 tak nampak je la.. kikikiki... itu pun dah byk buang kain mase buat poket ngan kolar baju tu.. 

Akhirnya si dia merasmikan baju itu dengan senyuman.. hahaha.. haaa... lega rase sebab takde komplen dari dia.. kikikiki... nampak mcm dia selese je pakai.. kerap nampak dia pakai.. kembang kempis idung bini dia.. hahahahahha.. isshh..


5 ulasan:

  1. Wahhh!!!hebat, ma ina...ina tailor...
    tolong jahitkan baju daku, boleh tak?

    BalasPadam
  2. WAH..memang cantik hasil kerja tangan u

    BalasPadam
  3. Naniey pun ikut cara ni.. tp bju lelaki mcm lagi senang :)

    BalasPadam
  4. Assalam sis. Bley x nak tnya lebih lanjut pasal jahit kurta ni? Huhu

    BalasPadam

Nak conteng2??? Sila laaa...