Followers

Isnin, 30 Julai 2012

~ Masakan Pertama Di Bulan Ramadhan ~

Tarraaaa... semalam saya dah kembali ke rumah.. rindu ngan keadaan rumah yg dah lama di tinggalkan.. cewah.. macam la bertahun2.. padahalnye sebulan lebih sikit je pun.. hehehe.. habis pantang hari jumaat.. ingat nak balik hari sabtu.. tapi pagi sabtu tu g pasar kat selayang bagai.. dekat pukul 11 sampai umah mertua.. tgk jalan pun dah jem... takut pulak nak drive sorg2.. sebab suami nak bawak balik moto dia.. saye pulak sepanjang pregnan tak pernah dah sentuh stereng kerete.. jadinye tu yg takut tu.. hehehhee.. 

jadi pagi2 ahad tu dah keluar rumah.. takde la pagi pun.. dalam pukul 7 lebih jugak laa.. saya ikut belakang suami.. masalah saya.. walau dah 3 tahun setiap bulan pun balik umah mertua.. tapi jalan tetap tak ingat.. buta jalan gamaknye saye ni.. selamat pagi tu kereta tak banyak lagi..tapi berpeluh2.. mengigil2 jugak tangan kaki saya dibuatnye.. tapi kuatkan jugaklah semangat nak sampai umah.. sebab kalau ikut hati.. dan berenti tepi highway dah.. hahahahaha.. punyelah penakutnye...

sampai umah.. aduhai.. bersepahnye umah.. maklumlah.. tinggalkan umah sebulan.. tinggal pun dalam keadaan kelam kabut gitu.. semua tanpa perancangan.. heemm.. sabau je le..

sampai je umah.. saye terus bersihkan barang2 basah yg beli kat pasar semalam.. lepas tu siap2 gi hospital... balik tu baru masak.. dah siap masak.. pergi balik hospital.. uihh.. mase cepatnye berjalan.. sabau je le.. ni la hari pertama saya masak.. lame dah tak masuk dapo.. kekok sikit.. asyik lupe je bahan ramuannye.. kekeke...

menu juadah berbuka semalam simple je.. sebab mase memasak cume ade 2 jam je.. hehehe.. 


Ketam masak lemak cili api... permintaan suami.. festime nak masak.. festime nak makan berdua.. hahahaha... tapi kosong je.. takde campur ape2 pun.. ketam semata2.. heemm.. layan je laaa..


Ni pulak begedil kentang campur sardin.. hasil air tangan suami.. hahahaa.. dia memang suke buat bergedil.. kalau nak makan bergedil.. memang dia akan buat.. kalau dia buat.. memanglah begedil.. kekekee...


Lauk2 lainnye saye masak kangkung goreng.. telur dadar kosong ngan sambal belacan.. lepas tu terus bersiap ke hospital... 

6 ulasan:

  1. sedapnye tengok makanan bulan puase ni..

    BalasPadam
  2. @aquagugurl

    fieza.. tak tau lagi bila leh kuar.. kene tunggu berat dia ok baru leh kuar..

    BalasPadam
  3. @Fifi


    fifi.. hehehe.. saje nak mencuci mate di waktu pose ni.. hehehe...

    BalasPadam
  4. @Siti Nursyuhada


    alolololo... nanti buke carik ketam ek... hehehe..

    BalasPadam

Nak conteng2??? Sila laaa...