Followers

Selasa, 18 Oktober 2011

~ Donut Dan Kucing ~

Panas badan pun tak surut2 lagi. Batuk dah sedikit kurang dah. Kepala pulak pusing2. Adoiyai... Tension la di buatnya. Seboleh2nya tahan sedaya upaya tak nak telan ubat panadol ke, uphamol ke, ubat selesema ke, ubat batuk ke, ubat tahan sakit ke... tak nak tak nak.. rasanya dah terlalu banyak ubat yang ditelan dalam tempoh setahun ni.. cukup-cukupnya. Tonggang air cap badak je la jawabnya. huhuuuu..

Petang tadi tak semena2 teringin pulak la nak makan donut. Intai2 kat dapo semua bahan2 ada. Wah bahagianya.. mendonatla jawabnye petang tadi.. Ni kali ke-2 buat donat. Tapi memang dah lumrah saya gitu. Kalau buat pertama kali mesti jadi, Masuk kedua kali. agak kureng la jadinya. huhuuuu.. Nyampah betul tau. Takpelah. Boleh la nak dibawak masuk mulut beberapa ketul.. hahahha.. Taarraaaaaaaa...

Hahhaa.. Tak berapa nak cantik la donut ni. Saya pun ada masalah jugak dalam bab2 nak membentuk kuih ni. kalau buat kuih tak guna acuan. memang la ada yang besar, ada yang kecik, ada yang lebar, ada yang panjang, ada yang pendek, bak kata berbagai rupa jenis bentuk dan saiz la.. malu kalau nak di hidangkan kat orang. hahaha..

Tapi ada jugak peminat2 donut.. Tak caya??? meh tengok ni.. saya dok sibuk godek2 kat dapo tu.. intai kat tingkap.. haaa.. berderet mengadap saya.. malu pun ada jugak.. jom layan...
Yang ni yang pertama saya perasan dulu kehadiran dia. Dia tengok je.
Yang ni yang kedua sampai. Ni ada rupa sikit2 macam Opie kucing kesayangan saya tu. Kadang2 kalau tersalah pandang ingat Opie.. hehehhe..
Dua ekor lagi datang. hahaha.. keje saya pun makin lambat dok sibuk melayan kucing2 ni semua. hahaha..

Kucing Oren tu datang pulak. Dia la kucing yang paling besar daripada kucing2 lain tu.. muka pun ada sedikit garang.. Tak caya??
Ada macam muka garang tak?? hahha.. Macam muka kesian pun ada.. mata pun sepet jek kan..
Ni lagi. terteleng pale dia tengok saya kat tingkap. isshh.. memang takde keje kan saya ni. nak masak ke nak klik klik klik kucing. saje. mengisi kekosongan masa lapang. hahha..


Lepas tu habislah cerita saya dgn kucing2 kat belakang umah ni.. saya kesian kat mereka. saya campak kan la segenggam makanan Opie buat mereka semua. Saya pun terus buat donut saya. siap je tgk dah takde dah kucing2 tadi. hehehe..


Lepas tu dalam pada saya syok makan donut sambil tengok tb. Saya macam rasa je diri diperhatikan. Saya menoleh melihat pintu yang sedikit terbuka. Ternyata tekaan saya tepat. Sepasang mata sedang asyik melihat saya menjamu donut.. eleeehh.. nak sikit la tu.. layan..

Hahha.. tengok tu mata dia.. menakutkan pulak sekali pandang.. isshh kucing ni.. Si Opie pulak dari pagi tadi tak balik2 makan.. Pagi tadi ada balik.. tapi dah masuk keluar pulak.. Tak sempat nak bagi dia makan.. Jap lagi orang nak tido mula la dia sibuk2 nak makan.. ishh Opie ni..


Oklah.. sampai sini saje bebelan saya pada hari ni..tata titi tutu...

6 ulasan:

  1. Banyaknyew kucing!!!! 0.o..comel2 lak tu..aishhhh, lau sy ade kat situ, lme dah sy keja kucing2 tu..* I love cat!!!*.. anyway, donut awk sedap sgt tu..tu yg kucing2 tu dtg, ntah2 bukn kucing je jatuh ati, ank teruna org pun jatuh hati..XD...anyway, semoga cepat sembuh! Amin

    BalasPadam
  2. Banyak kan kucing.. Dekat belakang umah ni memang banyak kucing.. tak tau la org punya atau kucing liar.. hehehhe.. Oppss.. takde lah sedap mana pun.. biasa2 aja.. kekekke... terima kasih.. amin...

    BalasPadam
  3. mane gmbar opie?

    BalasPadam
  4. Gambar Opie ada kat entry2 yg sebelum2 ni.... kat entry ni Opie takdek.. hehehhe...

    BalasPadam
  5. a'ah..yealah..lupe..hr tu dh tgk kt entri tu..kihkih..

    BalasPadam
  6. tgk dh ye... hehehhe... yg itam2 manis tu.. itulah kucng buah hati saya.. hehehe..

    BalasPadam

Nak conteng2??? Sila laaa...