Followers

Rabu, 30 November 2011

~ Daun Nufa Putih & Kurma Muda ~

Hari tu sembang2 kat RH.. ade sorang rakan.. telah bukak topik pasal Daun Nufa Putih & Kurma Muda ni... terus teringat.. dulu saya pernah jugak cuba minum air campuran dua bahan ni.. ade lebih sikit je lagi stok dia... saya share  gambarnye disini untuk kawan2 yg tak pernah tengok ke.. atau pernak tgk tak tahu name ke.. hehehe.. ni rupenye...
Daun nufa tu tinggal sikit dah.. 

Sebelum puasa raya tahun lepas (2010)... mak sedara (adik mak) saya balik umrah bagi saya Daun Nufa Putih & Kurma Muda 2 paket... 2 paket lagi dia bagi dekat anak buah belah suami dia..

Cara minumnye.. Daun Nufa Putih & Kurma Muda tu kene blender dulu.. lepas tu bancuh dengan air susu atau madu... minum suami isteri setiap malam..

saya minum dengan susu kambing + madu.. suami saya minum ni dgn madu je.. tapi memang susah sangat2 nak telan.. sebabnye.. habuk2 dia yg di blend tu kan.. mase lalu dekat tekak ni rase kesat.. macam nak terkeluar balik semuanye.. rase payau2 daun nufa tu pun pekat..sebab tu saya minum dgn susu + madu.. nak bagi rase dia hilang.. madu pun letak lebih sikit.. suami saya minum dgn madu je sebabnye dia tak suke minum susu..

tula penyebabnye.. selalu je skip2 minum ni... kadang2 bila dah nak tido baru teringat tak buat lagi air ni.. apelagi..buat purak2 lupa la.. memang trauma nak lepas kat tekak ni.. huuuuuu.... yelaa.. dah nama pun ubat kan.. mane ade ubat sedap... yang sedap tu la yang selalu mendatangkan penyakit.. huuuuuuuuuu...

lepas tu mase raye.. pergi beraye umah makcik sedara tu.. kebetulan anak buah dia yang dia bagi Daun Nufa Putih & Kurma Muda ni pun ade jugak.. tengok2 dia dah lekat dah.. 4 minggu... 

saya pandang suami.. suami pandang saya.. lepas tu dua2 menyesal sebab selalu sangat2 skip2 amalkan minum air tu.. katenye dia tak pernah tinggal walau sehari pun.. dia amalkan selama dua bulan tu.. dia pun kawen same tarikh dgn saya..

huuuu.. yelaa.. mungkin dah sampai rezeki dia ( ayat pujuk hati hati sendiri - padan le muka.. orang tu berusaha sungguh2.. yang awak tu ikut suke2 je.. ) 

ni bila tgk ade sikit ni.. rasenye nak start minum la balik.. huuuuuuuuu... clomid pun dah habes semalam... hari isnin ni saya ada appointment untuk TVS... harap2 adalah sedikit sinar kegembiraan buat kami isnin ni... amin amin amin...

2 ulasan:

  1. salam,
    sayapun baru mkn kurma muda n daun nufa putih ni,hrp2 istiqamah,insyaallah.ada rezeki kite insyaallah,amin ya rabb.salam kenal ,dr mas,seremban ;)

    BalasPadam
  2. slm, kt maner ek nk dptkan duan nufa puteh n kurma muda tu ye

    BalasPadam

Nak conteng2??? Sila laaa...