Followers

Selasa, 8 November 2011

~ Ya?? Sebenarnya Tidak!!!! ~

KINI AKU PASRAH, DENGAN SEGALANYA, KEPEDIHAN ITU, MASIH TERASA....
 Yeke??? Pasrah ke?? Belum lagi rase nye.. 3 hari di kampung membuktikan segala-galanya.. 2 hari 1 malam di rumah mak mertua.. 2 hari 1 malam dirumah mak.. nampak sangat2 jelas hati ni belum cukup pasrah lagi...

Asakan demi asakan.. pertanyaan demi pertanyaan.. walau di tanya dalam pelbagai cara dan bentuk.. tapi maksud dan maknanye tetap adalah sama.. itu yang pasti..

Saya??? sekadar tarik nafas panjang2.. dan memberikan senyuman semanis yang mungkin.. jawapan?? bila benar2 pasti tiada getaran pada nada baru dilontarkan.. sebanyaknye hanya senyuman je la yang mampu diberikan sebagai menjawab soalan2 mereka.. 

Kesiannya.. sepupu2 baik dari besar ke sekecik2 sekolah rendah.. sibuk bertanya.. maklum laa.. di sebelah saya.. saya la sepupu mereka paling tua.. tak sabar2 rupenye adik2 sepupu ku yg belasan tahun tu nak jadi makcik sedara..

Masa saya basuh pinggan di dapo.. seorang sepupu perempuan seusia 14 tahun tegur sambil tersenyum2.. "Akak.. dalam perut akak dah ade baby tak??" sambil tutup muka dengan tangan nye.. saya cume tersenyum sambil bertanya balik.. "kenapa?? takde.. lemang ngan rendang ada la dalam perut ni.. " takde la.. kita tak sabar nak jadi makngah.. " sambil gelak2.. sorang lagi sepupu berusia 13 tahun menyampuk.. "ahh.. kite pun tak sabar nak jadi maklong"... Aisshhh.. la budak2 ni.. sabo je laaa.. 

Tu belum soalan cepuperakgangsa dari atuk tu... tapi perjumpaan kali ni dia tak bertanya pulak.. kalau tidak.. mesti berkali2 dia tanya.. bila nak bagi dia cicit.. saya?? seperti biase.. sengih2 cam kerang busuk je laa.. nanti mak la yang jadi tukang jawab nyeee... 


Alaaa.. cian atuk... cian mak... nak buat macam mane.. MmmMMmm... Bukan kami tak berusaha.. tapi rezeki belum sampai lagi... 


Agaknya atuk pun bosan dah kot tanya.. setiap kali tanya.. jawapan mengecewakan.. kecewa juga hati dia.. setiap kali juga dia berkata.. "nape lambat sangat.. cepat la sikit.. nanti atuk takut tak sempat nak tengok dan main2 dengan  cicit.." alahai.. sayu je aku dengar sesayu hatiku jua..


Semoga ade rezeki untuk ku dan suami pada bulan depan pulak.. Amin..
TUHAN BERILAHKU PETUNJUKMU.... REDHA DENGAN KEHENDAKMU...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nak conteng2??? Sila laaa...