Followers

Isnin, 21 November 2011

~ Selamat Hari Jadi Adik ~

Hari ini hari jadi adik kesayangan saya yang last tu..Hari jadi ke-12.. Pagi bangun tido tadi dah hantar sms kat dia untuk wish besday dia.. ni la kali pertama tak sambut besday dia.. alaa.. maksud sambut tu bukan besar2an pun.. setakat kek sebijik dgn makan2 sikit untuk seisi keluarga je.. 
Rasenye sejak dia pandai makan kek.. sejak itu la masa hari jadi dia wajib ada kek.. buat la makanan sedap dan hebat macam mana pun.. takde kek.. takde hari jadi.. hehehe.. 
Jadinya pagi2 tadi masa taip sms kat dia.. berlinangan la jugak air mata ni.. terbayang2 wajah ceria dia bila saya sorok2 tunjukkan kek pada dia.. tapi tahun ni tak dapat la.. Jarak memisahkan dari saya berbuat seperti tahun2 yang lepas..
Takpelah.. dia pun dah semakin besar.. dah faham mungkin.. rasenye lambat lagi kot nak balik kampung.. tak tahu la bila.. fikir2 balik.. baru je raya haji tu balik.. tapi rase macam dah berbulan2 dah tak jumpa mak ayah kat kampung tu..
Yelaa.. dulu tak pernah berenggang.. hari2 pun jumpa.. sekarang bila dah terpisah jauh.. tu yang asyik2 teringat2 je.. bila balik sehari dua tu.. apa la sangat nak di sembangkan.. macam tak cukup je masa nak berborak tu.. macam2 nak cerita.. macam2 nak diluahkan.. bayangkan.. berbulan2 punya rasa terpendam dan cerita.. nak diceritakan dalam masa sehari dua.. mana cukup kan.. hehehehe...

mMmmm.. Nak buat macam mana.. masing2 punya tanggungjawab masing2.. dah tak sama macam dulu.. anak2 boleh duduk bawah ketiak mak 24 jam.. sekarang dah jadi isteri orang.. kene la dok bawah keti suami pulak.. ahak ahak ahak...
Adik... Selamat Hari Jadi ke-12.. Semoga adik panjang umur, diberikan kesihatan yang baik.. Dengar cakap mak ayah.. Belajar rajin2.. Akak rindu sangat2 kat adik.. Akak sayang sangat2 kat adik.. Walau kita jauh.. tapi kita sangat dekat di hati.. yee..
Orang selalu kata muka saya dengan adik saya ni sama.. mak saya pun selalu kata perangai adik saya ni sama dengan perangai saya.. berbeza dgn adik perempuan saya yang no 2 tu.. sebab tu kot kami agak rapat.. walaupun jauh macam ni.. apa2 adik saya nak kan keputusan dan pandangan.. dia mesti akan sms saya minta pandangan saya dulu..hehehe..
Isshhh.. tak tiba2 rase nak balik kampung pulak.. tapiiiiii.. mMMmmm... pikir la sendiri...huhuhuhu..

Tadi saya singgah baca entry sorang kawan kita ni.. rupa2nya dia sedang sakit.. patut la saya lama dah tak nampak dia update blog dia.. saya doakan dia semoga cepat sembuh dan sihat seperti selalu.. semoga dia terus kuat dan tabah menghadapi dugaan hebat dari-Nya.. Amin..

Kawan2 juga doakan kesembuhan Lya ye.. nak baca entry dia klik SINI.. Mengalir air mata saya membayangkan keperitan dan dugaan dia.. Semoga dia terus kuat untuk suami dan anak dia..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nak conteng2??? Sila laaa...