Followers

Jumaat, 18 November 2011

~ Kelakar Ke??? ~

Al-kisahnyee.. tadi adik perempuan saya nak gi keje.. dia masuk pukul 2.oopm.. pukul 12.oopm dia dah keluar rumah.. naik bas.. pukul 1.oopm tadi tibe2 hujan turun sangat lebat... dah 15 minit hujan dia call.. kata dia masih di bus stop tak dapat bas lagi.. aiseehhh.. 

saya pun kelam kabut la bersiap.. bersiap ala kadar je.. tapi tahu2 je la kalau dah kelam kabut tu semua barang cari tak jumpa.. cari purse tak jumpa.. yelaa.. nak bawak lesen kan.. cari itu tak jumpa... dah sampai 1.3opm dah.. 

terus start enjin kereta yg dah 2 minggu tak jalan tu.. selamat Ok.. saya pun bukak pintu pagar.. dengan payung yg terhuyung hayang tiup angin kuat.. saya pun takut juga.. melangkah kene hati2.. pasalnye dah banyak kali terlentang kat simen tu.. nak2 lagi basah hujan ni.. tengok kat jam kereta tu.. dah 1.4opm.. terus je jalan.. 

masa kat simpang tu.. tengok org kat bus stop tergelak2 sambil menunjuk2 kearah saya.. saya tengok kat cermin pandang belakang kot2 la ada kereta lain ke ape.. takde pun.. isshh pelik laa.. kereta punye la banyak.. nak melintas gi ke bus stop tu.. kereta yang lalu2 sume bagi2 lampu sambil gelak2.. pelikssss nyeee mereka......

terus saya panggil adik saya datang.. malas dah melintas gi bus stop tu.. kene la dia redah ujan tanpa payung.. tula.. tadi orang suh bawak payung tak mo... sekali dia tak terus masuk kereta.. dia pergi ke arah belakang kereta dan terus masuk.. sambil gelak2 tunjuk kasut bola.. ni kasut ni atas bumbung kereta..

aaiiiceeemeennn.. nape la boleh tak perasan yg adik lelaki saya gi jemur kasut bola dia atas kereta saya.. tulaa.. kalut punya pasal...haaiii.. dah macam iklan nesvita la pulak.. anda lesu di pagi hari????  mmMMmmm.. 

masa balik.. ada makcik tegur.. "eh.. tadi ade nampak kasut atas kereta ina.. tercicir mana2 ke?? tak sempat makcik nak panggil.. kalau panggil pun mesti ina tak dengar..."

saya gelak je laaa.. lagi pun ujan2 ni malas pulak nak menjawab.. takut dia pun tak dengar.. pasalnye jarak mungkin dalam 5 meter kot... hehehe...

4 ulasan:

  1. @a.n.i.s

    hehhe.. aah la anis...malu jee.. hehehe..

    BalasPadam
  2. nurryama : kelakar ke??? hehehe.. tulaa.. bila dah sampai umah.. tak henti gelak2.. kelakar la pulak.. malu pun ye.. hehehe..

    BalasPadam

Nak conteng2??? Sila laaa...